Danie główne: RUKOLA

10 Kwi

Przekąska, dwa obiady i kolacja. Przedstawię Wam przepyszne dania, które są bardzo smaczne, pożywne a jednocześnie dietetyczne oraz zawierają cudowną zieloną roślinkę: RUKOLĘ.

Jest ona bogatym źródłem witamin i minerałów. Chroni przed rakiem, zwiększa odporność, jest lekkostrawna i niskokaloryczna oraz ma działanie bakteriobójcze.

Zacznę od przekąski, czyli sałatki z rukoli.

Obrazek

Co potrzebujesz?

Rukolę, 1/2 pomarańczy, kilka zielonych oliwek, odrobinę sera feta.

Sos: cytryna, ocet jabłkowy, musztarda, 1/2 łyżeczki miodu, sól, pieprz, odrobina wody.

Obrazek

Czas na obiad, czyli kurczaka przygotowanego w parowarze, brązowy ryż oraz kolejną odsłonę rukoli.

Obrazek

Pierś z kurczaka marynuję w sosie jogurtowo-musztardowym z dodatkiem cytryny, oliwy i przypraw. Wkładam na minimum godzinę do lodówki. Następnie wkładam mięso do parowaru, nastawiam na 20-25 min. W tym czasie gotuję ryż (brązowy oczywiście. Biały jest oczyszczony, także z cennych witamin i błonnika). Przygotowuję sałatkę z rukoli.

Rukola, pomidor, cebula dymka, szczypior, cebula czerwona i tradycyjny i najszybszy sos: oliwa, przyprawy, woda, suszona natka pietruszki, cytryna.

Obrazek

Placki z cukinii.

Przygotowane specjalnie dla wspaniałej recenzentki. Zjadła dużo, więc raczej smakowało (pozdrawiam Cię szczupły obżartuchu!)

Obrazek

  • cukinia
  • cebula dymka
  • cebula czerwona
  • czosnek
  • pierś z kurczaka
  • pomidor
  • kukurydza z puszki
  • ser feta
  • jogurt naturalny
  • mąka pełnoziarnista lub otręby (ja osobiście polecam otręby. są znacznie zdrowsze i mniej kaloryczne)
  • oliwa
  • jajko

Sposób przygotowania:

Cukinię umyć, zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Włożyć do durszlaka, posolić i odstawić, po to, by wypłynął nadmiar wody. W tym czasie pozostałe warzywa i ser feta pokroić i włożyć do miski. Kurczaka przyprawić i podsmażyć (placki smaży się krótko. Nie na tyle długo, by kurczak zdążył się porządnie usmażyć). Usmażonego kurczaka i cukinię wrzucić do miski z warzywami i serem. Dodać jajko, jogurt naturalny, oliwę (dzięki dodaniu jej do masy, placki nie przywierają do suchej patelni), przyprawić. Połączyć wszystko z mąką lub otrębami. Smażyć na złoty kolor z obu stron. Podawać z ulubionym sosem (tylko nie majonezowym, bo zniszczycie to arcypiękne dzieło wymyślone przeze mnie. Taka skromność na kolację.:P)

W tym daniu nie ma rukoli, ale jest na zdjęciu. Pozdrawiam rukolę.

Obrazek

I ostatni pomysł na danie, kolejny raz z rukolą (tym razem nie tylko na zdjęciu).

Sałatka „w sam raz na kolację”.

Obrazek

  • jajko
  • rukola
  • pierś z kurczaka (przygotowując obiad, ugotowałam w parowarze więcej kurczaka z myślą o kolacji i zaoszczędzonym czasie)
  • cebula dymka/czerwona,
  • szczypiorek,
  • pomidor,
  • kilka oliwek,
  • feta,
  • sos (tak jak w sałatce do obiadu).

Obrazek

Jak widać, sałatki te są do siebie podobne. Jednakże rukolę można przygotować zarówno w wersji lekkiej (do obiadu), w wersji słodkiej (przekąska) oraz w wersji zapewniającej białko potrzebne do wieczornego posiłku (sałatka z jajkiem i kurczakiem).

Zdaję sobie sprawę, iż prezentowane tutaj przepisy nie zawierają szczegółowych opisów przygotowania. Robię to dlatego, że nie istnieje u mnie w kuchni ‚miarka’. Większość dań przygotowuję na ‚oko’, na zasadzie uczenia się na własnych błędach. Mam nadzieję, że potrawy te nie będą przepisem krok po kroku, a krokiem do czerpania inspiracji i tworzenia własnych kombinacji. =)

Powodzenia!

Natalia.

https://www.facebook.com/pages/We-can-do-it/443833325692814

Reklamy

komentarze 2 to “Danie główne: RUKOLA”

  1. lovingfit 10 kwietnia 2013 @ 20:24 #

    Twoje potrawy tak mi smakują, że mogłabym zjeść ich jeszcze więcej. W Twoim wykonaniu wszystko jest pyszne a co najlepsze – zdrowe 🙂

  2. Misiaczka 27 września 2014 @ 10:31 #

    Bardzo podobają mi się wszystkie te propozycję. Sama lubię rukolę i dodaje ją do wszystkiego, do czego uważam, że będzie pasowała.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: